maandag 12 oktober 2015 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu maandag 12 oktober 2015 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

maandag 12 oktober 2015

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

13 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

We hebben heerlijk geslapen in onze hotelkamer in George. Gisteren om 22.00 uur gingen we al onder zijl en werden rond 7.30 uur wakker. Spulletjes ingepakt en lekker naar het ontbijtbuffet. Er staan dan zoveel lekkere dingen dat het moeilijk is om niet overal van te proeven. Na het ontbijt hebben we de spullen ingeladen en zijn vertrokken richting Knysna. Het was mooi zonnig weer met een windje en ongeveer 20 graden. Onderweg zijn we naar Victoria Bay gereden. Een kleine baai met een zandstrandje en een geliefd oord voor surfers. We hebben daar heerlijk rond gelopen. Om te zwemmen vonden we het nog wel wat fris, vooral ’s morgens om 9.30 uur.
Na een uurtje zijn we verder gereden en hebben bij Wilderness nog wat boodschappen gedaan voor de lunch. De lunch hebben we genoten bij de monding van de Touwrivier op een beschut plekje met uitzicht op het riviertje en de Indische oceaan. Na de lunch zijn we richting Knysna gereden. Inmiddels was het wel bewolkt geworden en was het ook wel fris. Omstreeks 14.00 uur kwamen we aan bij Lagoon-Inn. We hadden daar een 2 persoonskamer gereserveerd, maar zij brachten ons naar een drie kamer appartement met uitzicht op de lagune van Knysna inclusief ontbijt. Alleen het zwembad konden we niet gebruiken, want deze was door de regenval van de laatste maanden verzakt. Verder een prima appartement met een eigen zitkamer, open keuken en moor terras met uitzicht op de lagune.
Eerst hebben we ons huisje maar even ingericht. We blijven hier tenslotte 3 dagen. Daarna zijn we naar Knysna Waterfront gereden en hebben alvast wat ansichtkaarten aangeschaft. Daarna naar Knysna centrum voor nog wat boodschappen. We hebben tenslotte nu ook een koelkast en kunnen dan zelf voor de lunch zorgen voor de komende dagen. Vervolgens lekker fish and chips gegeten en gezorgd dat we voor donker (zes uur) weer thuis waren. Vanavond even lekker chillen, kaarten schrijven, verslag maken en foto’s ordenen.
PS. We hebben hier alleen internet bij de receptie. Dat is een paar minuten lopen, dus er zal de komende dagen niet veel contact zijn.