17 en 18 oktober - Reisverslag uit Danabaai, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu 17 en 18 oktober - Reisverslag uit Danabaai, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

17 en 18 oktober

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

19 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Danabaai

Zaterdag 17 oktober 2015
Met deze zeelucht is het heerlijk slapen. Marieke nam ons vanmorgen mee om te ontbijten in een restaurant met uitzicht over de Mosselbaai. Vooraf hadden we de strandspullen ingepakt want het zou vandaag 27 graden worden. In het restaurant kwamen we ook Annika tegen, de dochter van Marieke en Arno. Het was heel gezellig in een prachtige omgeving. Daarna gingen wij naar het strand en Marieke en Arno gingen hun eigen weg. Het was heerlijk weer en we werden verrast met allerlei lekkernijen die Marieke in de koeltas had gedaan. Het water van de Indische Oceaan was nog wel fris maar als je er eenmaal door was, was het heerlijk. En dan die heerlijke golven. We zagen ook nog een zeerob zwemmen, maar we hebben nog geen dolfijnen en walvissen gezien. Misschien komt dat nog. ’s Middag hebben we nog even naar de kwartfinale world cup rugby gekeken tussen de “sprinkbokkies” en Wales. Zuid Afrika heeft gewonnen en moeten nu tegen Hioeuw Zeeland. Dat zal niet meevallen. ’s Avonds hebben we Marieke en Arno mee uit eten genomen in Mosselbaai. Het was erg gezellig en de tijd vloog om. Kortom een heerlijk ontspannen dagje om lekker bij te komen.

Zondag 18 oktober 2015.
We zijn met Marieke en Arno naar de kerk geweest in Heideveld. De dienst was goed te volgen en de melodieën van de liederen kwamen bekend voor. We werden bij de afkondigingen na de dienst nog apart welkom geheten. Na afloop spraken we nog enkele gemeenteleden. Al met al een warm welkom in de gemeente van Marieke en Arno. Na de dienst gingen we aan het strand koffie drinken en een strandwandeling maken. Arnike was daar ook bij en terwijl we daar liepen ontdekten we een paar dolfijnen in de golven. ’s-Middags zijn we met z’n tweeën voor de laatste keer bij tante Gré op bezoek geweest. Het was erg fijn om van haar de verhalen te horen uit haar jeugd en waarom ze nu uiteindelijk in Zuid Afrika is terecht gekomen. Het afscheid was best emotioneel maar we kunnen terugkijken op een goede tijd met haar. Thuis bij Marieke hebben we eerst de koffers gepakt. Marieke had een lekker maal bereid waarvan we heerlijk van hebben genoten. Daarna hebben we nog een spelletje Triominos gedaan en zijn lekker gaan slapen. Morgen naar Hermanus