dinsdag 13 oktober 2015 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu dinsdag 13 oktober 2015 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

dinsdag 13 oktober 2015

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

13 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

We hebben vannacht lekker bijgeslapen. We gingen om 22.30 uur naar bed en om 7.30 uur waren we wakker. Bij het centrale gebouw van Lagoon Inn hebben we een uitgebreid ontbijtbuffet gebruikt. Vandaag zouden we naar Tsitsikamma gaan. Dit is een Nationaal Park aan de kust richting Port Elisabeth ca. 100 km van Knysna. Aan het begin was het weer niet zo geweldig. Het motregende af en toe, maar later op de dag werd het beter en brak de zon af en toe door. Het was een graad of 19. De weg in het park liep grotendeels langs een zeer ruige kustlijn. Door de wind waren er behoorlijke hoge golven die tegen de rotsen beukten. Een ontzettend mooi gezicht. We hebben daar een wandeling gemaakt en kwamen uit op een hangbrug over de monding van de stormrivier. Een ontzettend fotogeniek plekje en hoop er ook één bij dit verslag te voegen. Na deze wandeling hebben we vlak bij de Indische Oceaan ons meegebrachte lunch opgegeten. Daarna hebben we de “big tree” van Tsitsikamma bezocht. Een reus van een boom die al meer dan 1000 jaar oud is.
Vervolgens zijn we weer teruggereden naar Knysna. Een hele mooie route door bossen, bergen en langs de Oceaankust.
In ons huisje eerst maar even een klein tukje gedaan en daarna zijn we nog even naar Knysna geweest voor een paar boodschapjes want in zo’n mooi appartement kun je zelf ook wel eens de “kos” klaarmaken. Heerlijk gegeten in ons eigen huisje en we hoeven er nu niet meer uit. Lekker chillen, muziekje aan en een verslagje maken. Ook dat is vakantie. Om 7 uur is het al helemaal donker en het is vrij fris. Dan is het thuis ook baaie lekker.

• 13 Oktober 2015 - 21:38

Edith:

je komt echt tot rust in je huis, en even genieten om de tijd te hebben voor wat ontspanning, een indrukwekkende tocht gehad met uitzicht op hoge golven. vandaag was het hier om 10 uur 2 graden en een

stevige noordoosten wind, voor jullie is na die hoge temperaturen 19 graden fris. groetjes ma