zondag 11 oktober 2015 - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu zondag 11 oktober 2015 - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

zondag 11 oktober 2015

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

11 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, George

Vanmorgen om 5 uur opgestaan en om 6 uur hadden we de koffers ingeladen en Wim en Mariette brachten ons richting Johannesburg. Onderweg in Rustenburcht stopte Wim nog even want ik moest de lekkerste winkel van Zuid Afrika nog bezoeken. Hij bracht ons naar een gigantische slagerij Meat World, waar hij voor ons biltong en dry worst bestelde, een zuid afrikaanse specialiteit die niet te versmaden zijn. We waren goed op tijd en hebben nog even een omweg via Pretoria gemaakt. In deze tijd staan daar de jaracanda’s in bloei. Elke straat is omgeven door een blauw/paarse bloemenpracht van deze bomen. Ook zijn we nog bij de parlementsgebouwen geweest waar een groot bronzen beeld van Mandela voor staat. Tot slot hadden we nog even tijd om langs het Voortrekkersmonument te gaan. We moeten thuis maar eens nalezen van deze geschiedenis, maar het was wel indrukwekkend. En toen naar de luchthaven. We konden snel onze ruimbagage afgeven en nog even met Wim en Mariette een bakkie koffie doen bij Wimpy. Daarna hebben we afscheid genomen, wat best wel moeilijk was na deze bijzondere dagen die we met hen hebben doorgebracht. De vlucht naar George verliep verder voorspoedig. Vlak voor de landing hadden we een prachtig uitzicht over de kustlijn bij George en Mosselbaai. Ook de huurauto stond al op ons te wachten. We hebben een Honda Jazz automaat. Gelukkig had ik bij Wim al een paar keer kunnen oefenen in het linksrijden, zodat dit niet helemaal meer vreemd overkwam. Toch blijft het opletten.
Om 18.15 uur waren we bij ons hotel in George. We zijn nog even naar een winkel geweest om wat salade, een toetje en broodjes te kopen. We hadden immers nog biltong dus voor vandaag hadden we hier meer dan genoeg aan. Nu nog lekker douchen en een beetje bijslapen.

• 12 Oktober 2015 - 19:37

Edith:

dat is een heel bijzondere vliegreis geweest . wat jullie gegeten hebben kun je dat dan ook in Nederland kopen en op welk deel van een dier zit dan biltong, want een varkenshaas is ook geen haas. afgelopen nacht heeft het licht gevroren. op het platte dak lag ijs. fijne reis .groetjes ma

• 12 Oktober 2015 - 22:26

Gerben:

hey wim, hoe vaak is je ruitenwisser al aangegaan als je naar links of rechts wilde afslaan...
    veel plezier met het zelf rondrijden, geeft een heerlijk vrij gevoel.