zaterdag 10 oktober - Reisverslag uit Setlagode, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu zaterdag 10 oktober - Reisverslag uit Setlagode, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

zaterdag 10 oktober

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

10 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Setlagode

Vandaag is ons laatste dagje bij Wim en Mariette, in ons hotel Koedoesrand. We hebben nog een stukje in het “bakkie” van Wim gereden over hun landerijen. Misschien komen we dan nog wild tegen, maar door de harde en zeer warme wind hield het wild zich schuil. Het was weer 33 graden en erg heet. Willem en Anel kwamen ook nog even langs om ons gedag te zeggen en ons nog lieve dingen mee te geven. Mariette heeft voor ons de boardingcards al uitgeprint. Verder gingen we de koffers ingepakt en tegen zessen gaan we nog een ritje maken. Ik heb ook nog een stukje gereden in het “bakkie” van Wim, zo kon ik een beetje oefenen met links rijden. We reden naar een landgoed van een wild boerderij en daar hebben we nog twee jonge buffels, drie koedoes en een paar elanden gezien. Ook hebben we nog een stuk of vijftien aasgieren gespot.
Mariette had mij gevraagd een potje bami te maken. Ze had niet alle ingrediënten op voorraad, maar met een beetje improvisatie is het toch prima gelukt. We hebben Wim en Mariette regenwormen geleerd en ze kunnen het nu zo goed dat we geen schijn van kans meer hadden. Als herinnering hebben we het spelletje maar daar gelaten. Nu nog even douchen en morgen om 5 uur op om naar Joannesburg te rijden om onze reis door Zuid Afrika verder te gaan.
Bedankt voor al jullie leuke reacties.

• 11 Oktober 2015 - 20:58

Anneke Bouman:

Lieve Wim en Els

Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen. Geniet en doe voorzichtig met al die wilde dieren. Doe de rest van de fam de groetjes

groetejs Joop en Anneke