dinsdag 6 oktober - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu dinsdag 6 oktober - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

dinsdag 6 oktober

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

08 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

We waren toch al om 6 uur wakker na heerlijk geslapen te hebben. Toen we de gordijnen opendeden zagen we de bavianen en roodbokkies (impala’s ) voor de lodge lopen. Eerst gingen we naar het centrum van de lodges voor een heerlijk ontbijtbuffet. We maakten kennis met de opper eierbakker die met veel charme onze eieren bakten. Er was eigenlijk veel te veel keus. Na dit ontbijt onze eerste safaritocht. We hebben heel veel dieren kunnen spotten en fotograferen, Zebra’s (vlaktepaarden), giraffen (kameelpaarden), platvarkens (knobbelzwijnen) en vele soorten bokkies en antilopen, nijlpaarden, twee zwarte neushoorns en tot slot heel veel olifanten. Dit was echt geweldig dat twee kuddes olifanten lekker gingen poedelen in een meertje. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 37 graden. We hebben genoten van dit schouwspel.
We zijn om twee uur weer terug gegaan naar de lodge om een middagdutje te doen. Om 16.45 hebben we nog een drive door het park gemaakt. En weer weer hebben we geluk gehad. Drie leeuwinnen lagen uit te buiken na een lekkere maaltijd en konden deze spotten op ca. 50 meter afstand. Op de terugweg naar de uitgang kwamen we nog drie witte neushoorns tegen die we ook op 40 meter konden fotograferen. Al met al een prima safaridag.
In ons huisje hadden we veel om bij te praten en hebben genoten van een echte Zuid Afrikaanse braai. Onze eerste dag in Zuid Afrika was ons goed bevallen

• 09 Oktober 2015 - 04:06

Arjan:

leuk hoor, al die wilde dieren. Hier is het totaal tegenovergesteld. Geen insect of dier te bekennen.