14 oktober - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu 14 oktober - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

14 oktober

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

15 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Het is vandaag wat somber, bewolkt weer en hooguit 18 graden. Natuurlijk een stuk warmer als in Nederland maar voor Zuid Afrikaanse begrippen wat aan de koele kant. Het is onze laatste dag in Knysna en we hebben een boottocht gereserveerd over de lagune. De boot waar zo’n twintig personen op konden, voer alleen voor ons. Hans was de schipper en hij vertelde van alles over de geschiedenis van Knysna en de omgeving. We voeren tot aan de monding van de lagune, maar verder konden we niet vanwege de hoge golven van de Indische Oceaan. We hebben geluncht in ons huisje en na de middag hebben we nog een rondrit door de binnenlanden van Knysna gemaakt, waar we twee bergpassen hebben bedwongen. Deze passen zijn niet geasfalteerd, dus was het nog een echte onderneming. Vervolgens zijn we nog naar de Heads van de lagune van Knysna gereden en mooie foto’s gemaakt. Het blijft een prachtig gezicht als het water op de rotsen beukt.
Verder hebben we nog even geappt met de familie en hebben gegeten in een grilrestaurant vlakbij ons huisje. Vanavond nog even de koffers inpakken, een lekker wijntje en lekker slapen.

• 15 Oktober 2015 - 11:58

Karel En Anneke :

Het ziet er gezellig uit zeker dat wijntje haha
    Wij hebben net ons stedentripje Haarlem erop zitten
    Was erg leuk en leerzaam
    Veel plezier verder

Groetjes

Anneke en Karel

• 15 Oktober 2015 - 20:42

Edith:

dat is heerlijk genieten, haast koninklijk zo, n speciale boottocht en als er wat verteld wordt is het Afrikaans goed te begrijpen. en dan de rit over de bergpassen ook een hele onderneming. de koffers zijn weer gepakt voor het volgende traject. groetjes ma