maandag 5 oktoberr - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu maandag 5 oktoberr - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Wim en Els Bouman - WaarBenJij.nu

maandag 5 oktoberr

Blijf op de hoogte en volg Wim en Els

08 Oktober 2015 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Op zondag 4 oktober zijn we om 21.50 uur vertrokken van Schiphol richting Dubai. Emirates heeft ons onderweg goed verzorgd, maar boven Dubai hebben we meer dan een uur rondgecirkeld voordat we konden landen. Vooral door de drukte en de mist lukte het niet eerder te landen in de zandbak. Wat een gigantische drukke luchthaven. Nadat we uitstapten in de hitte van 38 graden, werden we met de bus naar de terminal gebracht. Deze rit duurde wel 10 minuten. Daarna moesten we met de metro naar een andere terminal voor onze vlucht naar Johannesburg. Omdat we een uur waren vertraagd duurde de transfer dus ook korter. M=Na de boarding weer met de bus naar het vliegtuig, maar we konden niet vertrekken omdat de radarinstallatie van het vliegtuig eerst gerepareerd moest worden. Na een uur was het eindelijk zover en konden we de zandbak van Dubai verlaten. We kwamen hierdoor ook later aan in Johannesburg, maar gelukkig stonden Wim en Mariette ons op te wachten. Eerst nog even naar de flappentapper om Zuid Afrikaanse randen te pinnen en een Zuid Afrikaanse simkaart aanschaffen. Inmiddels was het al donker geworden en moesten we nog twee uur rijden naar Pilanesberg. Omstreeks 21.30 uur kwamen we aan bij de Manyane lodge in het park. We hebben buiten nog even lekker nagepraat en Mariette had in no-time heerlijke boboti gemaakt. Om 12 uur gingen onze luiken dicht. Onze eerste nacht in Zuid-Afrika.